Kokosowy pudding chia (przepis)

Pudding chia, to idealny pomysł na śniadanie lub przekąskę. Podany przepis mogą stosować również osoby na diecie bez glutenu i bez laktozy. 

pudding chia2

Składniki (2 porcje – jedna porcja, to około 210 kcal)

  • nasiona chia – 4 łyżki
  • mleko kokosowe (można dodać inne mleko np. migdałowe, ryżowe, owsiane) – 1,5 szklanki
  • cukier brzozowy – 1 łyżka
  • truskawki (można dodać inne świeże owoce np. maliny, jagody, borówki, kiwi) – 1 szklanka
  • wiórki kokosowe – 1 łyżka
  • pudding chia1

Sposób przygotowania

1. Nasiona chia wsypać do miseczki, dodać cukier brzozowy. Całość zalać mlekiem i energicznie wymieszać. Następnie wstawić do lodówki na minimum kilka godzin (najlepiej zostawić na całą noc, wtedy pudding będzie bardziej gęsty).

2. Pudding można co jakiś czas przemieszać.

3. Owoce zmiksować. Można dodać do nich 1 łyżeczkę cukru brzozowego jeśli nie są zbyt słodkie.

4. Pudding przełożyć do szklaneczek. Na wierzchu nałożyć zmiksowane owoce i posypać wiórkami kokosowymi.

SMACZNEGO!

dietetyk
mgr Patrycja Sankowska

Zobacz również…

dietetyczne przepisy/ dietetyk Wałcz, Szczecin

Śniadania i kolacje

dietetyczne przepisy/ dietetyk Wałcz, Szczecin

dietetyczne przepisy

Okiem dietetyka (dietetyk Wałcz, Szczecin)

Udostępnij na:

Dodaj komentarz